Werken

Vloedgolven

2017-2018

Een nieuw onderwerp, water, de stijging van de waterspiegel, vloedgolven, overstromingen, alles wat gebeurd door klimaatverandering. Dit wil ik tot uitdrukking brengen in mijn werk.

Mijn moeder

2013-2014

Mijn moeder is 90 jaar geworden en zij heeft tijdens haar leven dagelijks in haar agenda geschreven, op hoge leeftijd nog haar vroegste jeugdherinneringen.

Leven in beeld

2004- 2005

De elf panelen hebben een maatvoering volgens een theorie van de architect Dom. van der Laan.De nummers 1 en 2 zijn de basisvormen.

Strandafval

2011-2012

De enorme hoeveelheid plastic in de oceaan, de vogels en vissen die hiervan de dupe zijn, de foto,s die ik hiervan zag en in de krant las over dit hele grote probleem, dit heeft me zo diep geraakt dat ik hier iets mee wilde doen.

Geweldspiraal

2003

In 2003 begon de oorlog in Irak, alle foto’s en teksten van die periode uit de kranten, heb ik in repen geknipt en als inslag gebruikt op mijn weefgetouw.

Ondraaglijke lichtheid

2002

Greetje majoor is een jaar aan het werk geweest met het verbinden en vormgeven aan een serie gezinsverhalen die alles te maken hebben met kanker, DNA, erfelijkheid, hormonen en het doorgeven van leven.

Muren in verval

2000-2001

De vergankelijkheid is ook een onderwerp wat mij veel bezig houdt, muren van vervallen huizen en kastelen vind ik prachtig.

Levenskleed

1998

Dit kleed heb ik geweven, omdat ik hier ooit in begraven wil worden.De kleuren en blokken hebben te maken met de Matteüs-passion van J.S. Bach.

Inventionen

1995-1997

De polyfonie in de muziek van J.S. Bach en de heldere kleuren en strakke lijnen in de schilderijen van Piet Mondriaan.De mathematiek van componist en schilder, dit wilde ik bij elkaar brengen.

Overwinning

1992-1993

Uitgangspunt bij dit werk zijn de drie primaire vormen. De driehoek”symbool van het denken en teken van waarschuwing.Het vierkant: zwaar en sterk.De cirkel: symbool van de geest.